Forretningsorden

Forretningsorden for Langeshaves bestyrelse

Revideret: 30/04-2024

Ny bestyrelse vælges som beskrevet i vedtægternes §7 jfr. §9. Bestyrelsen fastsætter selv sin dagsorden (§4 stk.4).

Bestyrelsesformanden har den overordnede kontakt til ejendommens administrator og ejer.

Bestyrelsesformanden tegner foreningen udadtil.

Næstformanden står for den overordnede kontakt med ejendomsfunktionær hvad angår

klager, ind- og udflytninger og daglig drift.

Et bestyrelsesmedlem står for drift og udlejning af fælleshuset og er bestyrelsens

repræsentant overfor fælleshusets aktivitetsgruppe.

Kassereren står for de overordnede regnskabsmæssige forhold for beboerforeningen.

Sekretæren fører beslutningsprotokol for bestyrelsens arbejde og udfører sekretærfunktioner i forhold til medlemmer.

Indkaldelser og referater vedr. generalforsamlingen slås op på opslagstavler i opgangene og slås op på hjemmeside.

Dagsorden til generalforsamlingen husstandsomdeles.

Der afholdes fast bestyrelsesmøde den sidste tirsdag i hver måned, undtagen juni, juli og december. Derudover kan formanden indkalde til bestyrelsesmøder efter behov.

Bestyrelsesmøder afholdes, generelt, i beboerhuset fra kl. 19 til 21.

Sager afgøres ved almindelig stemmeflertal.

Alle bestyrelsesmøder er i princippet åbne, men hvor beboersager, anker og klager mm.

behandles, er mødet for lukkede døre. Bestyrelsen har tavshedspligt ift. punkter drøftet under lukkede møder.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst tre medlemmer er til stede.

Dagsorden for bestyrelsen består af en åben og lukket del og er som følger:

1. Godkendelse af dagsorden

2. Opfølgning på beslutningsreferat fra sidste møde

3. Indkomne punkter til drøftelse på mødet

4. Status på økonomi

5. Næste møde og punkter hertil

6. Evt.

7. Lukket møde

Beslutningsreferater fra bestyrelsesmøderne opsættes på opslagstavlen ved fælleshuset samt på beboerrepræsentationens hjemmeside.

Hjemmesiden indeholder referater af bestyrelsesmøder og generalforsamlinger, foreningens

vedtægter, forretningsorden og nyhedsbreve fra Lejernes Hus mm.

Udtræder et bestyrelsesmedlem af bestyrelsen på grund af fraflytning eller andet, supplerer

bestyrelsen sig med valgte suppleanter frem til ordinær generalforsamling.

Bestyrelsesposter er ulønnede.

Bestyrelsen opretter et aktivitetsudvalg for aktiviteter vedtaget af bestyrelsen eller

beboerforeningen.

Forretningsordenen drøftes en gang årligt efter generalforsamlingen m.h.t. eventuel revidering.


Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang